Total de visualitzacions de pàgina:

19 d’octubre 2008

SrilankTour

Avui, despres de passar unes quantes aventures mes, estem una altra vegada a Kandy, de relax, gaudint de la ciutat i la seva gent, tot i que es fa dificil passejar sense que ningu et pregunti d'on som. Son molt curiosos i sobretot les noies molt vergonyoses. Quan les mires i els dius tan sols hola, riuen i s'amaguen.

Divendres pel mati vam agafar el tuk tuk amb en Namal direccio a les ciutats antigues per veure les sevs fortaleses, palaus i ciutats en ruines ( Empuries es miniscul en comparacio a aixo). Despres de fer un bon esmorzar, i fer uns quants km amb el tuk-tuk, vam decidir fer una excursio amb un elefantet i quin elefantet... sort que aquest no era dels salvatges!!!

Esmorzant a les 7 del mati

Excursio amb elefant

Sigiriya ens esperava. una roca de mes de 200m d'alcada on un rei s'hi va construir el seu palauet, amb els seus vigilants i evidentment per les seves concubines. La vista des de dalt havia de valer molt la pena i van fer un esforc per pujar. Escales, roques, mes escales... les meves cames ja no podien i en Marc estava mes blanc que el paper de fumar nomes de veure l'alcada que hi havia. La veritat es que les escales per pujar-hi no feien massa gracia, pero vam pujar els 1202 escalonets que hi ha per arribar a dalt de tot, i es que la vista era formidable.

Sigiriya des de baix

Al cim de Sigiriya

A la tarda vem anar cap a Polanaruwa, una ciutat que destaca dins el triangle cultural de les civiltzacions antigues, i on vam passejar per les ruines dels antics temples budistes. en Namal ens anava explicant ell mateix la historia per no haver de pagar un guia i ens anava portant amb el seu tuk-tuk a tots els punts a visitar, pq estan molt separats. Abans d'anar a sopar vam poder anar al voltant del llac a veure la posta de sol, amb una tranquilitat absoluta. Vam sopar a una guesthouse que ell ja coneixia. Una familia mot agradable, sopar bonissim i fins i tot ens van posar damunt la taula una ampolla d'arrack, beguda tipica d'aqui feta amb licor de coco. No vam beure gaire pq l'endema haviem de llevar-nos a les 5 del mati per anar a veure la sortida del sol i agafar carretera cap a anuradhapura, una altra ciutat antiga. Pel cami, en Namal sempre es va parant als petits temples a peu de carretera, per pregar i fer alguna ofrena diferent, a vegades alguna moneda, d'altres algun coco, etc. En una de les parades va sortir mig corrent i es que quan estava alla davant posant incens va sentir un soroll i va arrancar el tuk-tuk i rapidament vam rocar el dos. despres de molt insistir en que en expliques que passava, ens va dir que li havia semblat el soroll d'un elefant, pero no un elefant normal no, es veu que son salvatges i molta gent ha mort aixafada per un elefant. No ens ho podiem ni creure, pq nomes estem acostumats a veure els elefants al circ...jeje. pero aqui n'hi ha moltissims i ens va explicar infinitat de coses dels elefants. Al cap d'una estona, vam poder-ho veure clarament amb els nostres ulls: allo que hi havia enmig de la carretera km mes enlla d'on haviem parat era un elefant i no dels domestics! Sort que hi havia una barraqueta que venien menjar. Ens va fer baixar rapid deltuk-tuk, entrar a la botiga per refugiar-nos i poder comparar alguna cosa de menjar per donar a l'elefant. No les teniem totes, jejeje. Una aventureta que ens va fer posar per un moment els pels de punta, pero al donar-li menjar no ens va fer res. Al cap d'una estona ja reiem d'aixo, com sovint sol passar...

Elefant salvatge enmig de la carretera

Un dels temples mes famosos d' anuradaphura

Aquesta no va ser la unica aventureta que vam poder viure ahir. A anuradaphura, a uns 170 km de Kandy, on havieme tornat despres d'aquests 2 dies d'excursions, el tuy-tuk va dir prou!!! sort que aqui tothom s'ajuda i son bastant autosuficients, Un altre tuk-tuk ens va apretar el nostre fina a un mecanic i despres de compara alguna peca i d'esperar unes 2 hores a ple sol, ens van dir que no es podia arreglar aquell mateix dia, pq ja era tard( les 16h) i no hi havia temps!!! Apa,solucio: deixar el tuk-tuk alla i agafr un bus cap a Kandy tots 3. Tres hores i mitja amb bus, agotadissims, amb l'aire condicionat que per poc entrem en estat de congelacio... La llastima va ser que el que va guanyar en namal aquests dies amb nosaltres ho ha hagut d'invertir en reparar el tuk-tuk pq evidentment esel seu mitja per guanyar-se la visa i poder portar menjar a casa..avui ens ha trucat dient que ja l'ha reparat i d'aqui una estona hem quedat amb ell per anar a fer una cerveseta i segurament a sopar i ja acomiadar-nos d'ell pq farem cami cap una altra part de l'illa.

Continuara...

Posta de sol

Paisatge des de la carretera de anuradaphura

Nens tornant del cole

Descansant o simplement observant...

Anònim ha dit...

Hola nens!! Som l'Alberto i la Sus i estem fent tarda de diumenge al sofà gaudint de les vostres fotos i aventures (sense elefants salvatges però si gatets assassins!).
L'únic consol que ens queda és disfrutar les vostres vacances mentre esperem les nostres...
Aquí tots estan bé i us envien molts records. Fins aviat i continueu disfrutant molt!!!!!