Total de visualitzacions de pàgina:

19 de setembre 2007

Avui fins a Saint Maló

Marxem de Perros-Guirec i anem direcció a Saint Maló. Però abans com sempre anem fent paradetes a d'altres llocs. Ahir ens vam deixar una tros de costa que en diuen Costa del Granit rosa, curiositats de les pedres.

Una mica més endavant arribem a Dinan. No en sabiem res d'aquest lloc, però ens va encantar. Un poblet que conservava l'encant antic amb barreja de modernisme. I a la banda del riu (aigua per aquí no en falta), un lloc ideal per sopar-hi, tot i que no ho vam fer.

Així que agafem el cotxe, el nostre company inseparable d'aquests dies i ja tornem a anar cap a la costa. Pel camí ens tobem amb paisatges com el d'aquesta foto. Mira que ho hem vist vegades, però la reculada de les marees no ens deixa indiferents, aquí són molts metres. De camí a Saint Maló, anem fins a Cancale; lloc de recollida d'ostres de la Bretanya. Les tornem a probar, i... creiem que aquestes són millors, almenys no tant salades com les del mediterrani.

Continuem ja fins a saint Maló. Mirarem d'anar-hi ràpid, més que res per no arribar-hi de nit. Avui sabiem que ens trobariem amb una massa turistica considerable, cosa que ens feia pensar que dormir seria car. així que busquem uns dels hotels Etap per allà. El trobem i dormim per uns 35€, això a França és un luxe, però perquè pagar més?

Deixem les coses i ens anem cap al centre històric, tot i que suposàvem que no seriem els únics, tampoc esperavem trobar tanta gent... i no és dia de mercat!

Està bé, poble de pedra tot enmurallat, amb poques cases i molts,moltíiiissssims restaurants. Ara a tots quasi que fan el mateix: "Moules avec frites i galettes bretonnes", o sigui que la especialitat és musclos a la marinera o al vapor, tal i fot, sempre que hi hagi mantega clar, aquesta n'èsla base i no pas el musclo, i el seu acompanyat inseparable,les papates fregides, vaja, la combinació perfecte, la de tota la vida.
Galettes Bretonnes: una espècie de crèpe amb farina de blat de moro negre, amb el que vulguis a dins ( formatge, pernil, etc...) principalment salat. S'havia de probar; no està malament, però és per acabar amb la panxa com una pilota. Això sí si fas menú de postres et donen crêpe. Vam trobar que era el postre ideal per fer baixar la galette, no podia haver-hi res millor. ( primer una massa salada, i després una de dolça, Visca el règim).
Per nassos després de sopar vam anar a fer una cerveseta a veure si baixava unamica tot plegat. Sorpresa! entrem en un bar i ... fan el Barça! Champions League, i precisament amb el Lyon. Vam pensar de no cridar gaire ja que vés a saber aquests francesos si serien gaire forofos... El millor és que el Barça fa tres gols i cada vegada més contents! Resulta que són culés! bé potser culés culés, no, però antilyonesos potser si... Al final veiem que el que miraven era jugar l'Henry. Ho vam veure ja que va marcar el quart gol!.

Alguna foto de Saint Maló:

Posta de sol desde les muralles de saint Maló

El de sota ésuna canó.... malpensats!!!

La famosa Galette... sembla una mica empalagosa no?